Конкурс на заміщення вакантної посади генерального директора аеропорту “Бориспіль” завершився у вересні 2015 року. Із 17 претендентів на посаду Номінаційний комітет спочатку сформував “короткий лист” із чотирьох кращих. До нього увійшли екс-керівник Держадміністрації цивільної авіації Молдови Валентин Візант, віце-президент “Міжнародних авіаліній України” Піотр Іканович і колишні керівники “Борисполя” – Сергій Гомболевський та Юрій Солончук. Останній отримав номінацію Комітету з призначень, однак посади не прийняв. Ані попередній, ані чинний Кабінет Міністрів не затвердив його кандидатуру. Ба більше, наприкінці квітня 2016 року очільник Міністерства інфраструктури Володимир Омелян письмово клопотав перед Міністерством економічного розвитку та торгівлі про оголошення нового відбору керівника “Борисполя”.
“Конкурс повинен бути проведений за новою процедурою. Я сподіваюся, що це буде здійснено, і ми отримаємо хорошого керівника”, – зазначив Володимир Омелян під час “Українського інфраструктурного форуму-2016”.
Отже, ставити крапку у відборі генерального директора “Борисполя”, який триває ще з грудня 2014-го, час від часу перериваючись на судові засідання, ще зарано.
“Кадри” проаналізували, що саме завадило Юрію Солончуку обійняти вже завойовану посаду.
Формально, перепоною стала сумнівна репутація претендента. У листі до міністра Степана Кубіва очільник Міністерства інфраструктури вказував на те, що кандидатура Юрія Солончука не знайшла підтримки серед незалежних експертів і представників громадськості. Свідченням цього стали критичні публікації у ЗМІ про некомпетентність переможця конкурсу та численні звернення громадських організацій та народних депутатів, які вимагали перегляду результатів відбору. На додаток з’явилася інформація, що Юрій Солончук підпадає під дію закону про люстрацію, тому не може обійняти посаду гендиректора “Борисполя”.
Важко оцінити, чи відповідають дійсності твердження про некомпетентність переможця конкурсу, адже вимоги до претендентів на посаду гендиректора “Борисполя” не були надто високими. Мінінфраструктури, яке проводило конкурс, вимагало, аби майбутній керівник здобув вищу освіту за ступенем магістр або додаткову освіту в галузі знань “управління та адміністрування” або “право”. Він також мав би підвищувати кваліфікацію в авіаційних навчальних закладах та пропрацювати на керівних посадах нижчого рівня у транспортній галузі не менше 5 років, зокрема, не менше 2 років – в авіації. Обов’язковими також були володіння знаннями законодавства в авіаційній сфері та успішним досвідом оптимізації виробничих процесів на підприємствах. Інші вимоги, як-от володіння державною мовою чи досвід роботи на керівних посадах у міжнародних компаніях, були бажаними, та необов’язковим.
Юрій Солончук фактично відповідав цим вимогам. Дипломи інженера з експлуатації автотранспорту Московського автомобільно-дорожнього інституту та магістра з міжнародної економіки Київського економічного університету імені Вадима Гетьмана у нього є. Участь у конкурсі брав у статусі керівника державного авіаційного підприємства “Україна”, яке входить до Держуправління справами. Раніше працював заступником голови Державіаслужби. А в 2006-2008 роках узагалі обіймав посади першого заступника директора із загальних питань і навіть деякий час виконував обов’язки керівника “Борисполя”. Власне, як повідомляли ЗМІ, саме з найбільшого аеропорту країни Юрія Солончука і звільнили за результатами розслідування діяльності підприємства.
Відповіді на всі закиди, як і стосовно люстраційної перевірки претендента Солончука, повинен був отримати Номінаційний комітет. Та його члени, як бачимо, не вгледіли вагомих недоліків у кандидатурі.
Цікаво, що зупинити кадровий конкурс намагався в.о. гендиректора “Борисполя” Євген Дихне, який також брав участь у відборі. Після оприлюднення “короткого списку” у листопаді минулого року він звинуватив комісію в упередженості й оскаржив сам факт проведення конкурсу в Окружному адміністративному суді Києва.
Суд не підтримав вимогу заблокувати роботу Номінаційного комітету, та Дихне свого домігся. Від вересня 2014-го він залишається біля керма найбільшого аеропорту країни і, за словами Володимира Омеляна, зможе взяти участь у новому конкурсному відборі гендиректора.