Прізвище Ігоря Качура, можливо, й залишилося б добре відомим лише у вузьких коридорах Окружного адмінсуду міста Києва, якби не засідання уряду, присвячене проблемі блокування кадрових конкурсів через судові позови. Тепер на суддю чекає перевірка Вищою кваліфікаційною комісією, результати якої можуть розв’язати руки Міністерству інфраструктури в питанні призначення директора держпідприємства “Спеціалізований морський порт “Октябрськ”.
Цей конкурсний відбір можна було вважати бездоганно проведеним. Після оголошення конкурсу 23 грудня 2015 року, кандидати мали три тижні, аби подати заяви про участь і пакет необхідних документів. Особливих умов перед майбутнім директором Міністерство інфраструктури не висувало: вища освіта за галуззю знань “управління та адміністрування” або “право” на рівні магістра чи післядипломної освіти, а також п’ятирічний стаж роботи на керівних посадах. Із дванадцяти кандидатів лише один не задовольнив цих критеріїв.
Конкурсні пропозиції претенденти захищали 21 січня, відкрито, з оприлюдненням своїх презентацій широкому загалу. Більшість кандидатів пропонували залучати на держпідприємство приватних інвесторів і готувати порт до концесійних угод. Мінінфраструктури такі пропозиції лестили, і вже 25 січня комісія відомства обрала кращу з них – очільника Білгород-Дністровського морського торгового порту Сергія Сєчкіна.
Міністерству інфраструктури залишалося погодити кандидатуру переможця кадрового конкурсу з місцевими органами влади. Та цього не сталося. Супроти призначення Сергія Сєчкіна виступив трудовий колектив “Октябрська”. Профспілка заявила про незгоду з намірами “варяга”-майбутнього керівника морпорту передати активи підприємства в оренду. А тодішній очільник “Октябрська” Олександр Басюк, який теж брав участь у кадровому конкурсі, з таким же обгрунтуванням подав позов в Окружний адміністративний суд Києва. Вочевидь, сподівався, що суд заблокує проведення конкурсу, і він пересидить у кріслі керівника до кращих часів.
Та лише один на початку лютого остаточно заплутав ситуацію з призначенням. Суддя Окружного адмінсуду міста Києва Ігор Качур 2 лютого заборонив Мінінфраструктури погоджувати кандидатуру переможця. Міністр, у свою чергу, того ж дня звільнив Олександра Басюка від виконання обов’язків директора ДП “Спеціалізований морський порт “Октябрськ” й призначив замість нього Костянтина Лагуткіна – на той час заступника директора з розвитку та інвестицій.
Перемога у суді закінчилася для Олександра Басюка поразкою в порту. Він керував держпідприємством з червня 2013-го, одразу після реорганізації портової галузі та утворення Адміністрації морських портів України. Таке закінчення боротьби за “Октябрськ” ЗМІ пов’язали із його конфліктом колишнього керівника порту із заступником міністра інфраструктури Юрієм Васьковим, який курує питання водного транспорту.
Сергій Сєчкін досі очолює Білгород-Дністровський морський торговий порт. ЗМІ пов’язують його з Борисом Козирем – народним депутатом від фракції “БПП”, заступником голови парламентського комітету з питань транспорту. Козир із листопада 2011-го по травень 2012-го керував СМП “Октябрськ”.
Лише одному кандидатові кадровий конкурс допоміг буквально на крок наблизитися до мети. Олександр Дубовой, який був серед 11 претендентів на посаду директора, одночасно з призначенням Лагуткіна став його першим заступником. І якщо Мінінфраструктури вирішить перезапустити кадровий конкурс, Дубовий опиняється на найзручнішій стартовій позиції.