Конкурсний відбір керівника державного підприємства “Морський торговий порт “Южний” розпочнеться через кілька місяців. Про це міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив під час останньої наради з питань реформування морської галузі.
“Конкурс буде оголошено у вересні цього року. Всі керівники будуть подаватися на прозорий конкурс. Тут не буде ніяких винятків з мого боку”, – запевнив міністр.
МТП “Южний”розташований в акваторії Малого Аджалицького лиману в Одеській області. Це найбільш глибоководним порт країни. Очолює державне підприємство Олександр Лагоша. Директором він став у червні 2010 року.
Лагоші 43 роки, вищу освіту здобув у рідному Донецьку. Із 2002 року працював фінансовим директором компанії-металотрейдера “Леман-Україна”, яку через чотири роки придбав “Метінвест”. Із 2007 року перебував на керівних посадах у стивідорній компанії “Авліта”, яка до анексії Криму входила до холдингу “СКМ”.
Попередник Олександра Лагоші на посаді – т.в.о. директора Вадим Пархоменко – звільнився за власним бажанням. Його відставку у ЗМІ також пов’язували із втратою позицій держави у відносинах із приватними інвесторами. Річ у тім, що в МТП “Южний” перетинаються інтереси відразу кількох великих промислових груп.
Зокрема, в акваторії розташований приватний порт ТІС (“ТрансІнвестСервіс”). Через це інтереси держпідприємства часто суперечать намірам власників ТІСу Андрія Ставніцера й Олега Кутателадзе та їхнього бізнес-партнера Костянтина Жеваго. Власний термінал в акваторії “Южного” має група “Приват” Ігоря Коломойського. Йому також належать термінали у сусідньому Іллічівському МТП. Іще у “Южному” працює компанія Ріната Ахметова “Портінвест”, яка є великим відправником вантажів, зокрема залізорудної сировини. А вже наступного року тут почнуть споруджувати новий зерновий термінал для агрохолдингу “Укрлендфармінг” Олега Бахматюка.
Отож, застерігають “Кадри”, до офіційного оголошення кадрового відбору на “МТП “Южний” іще кілька місяців, а жорстка інформаційна боротьба за посаду керівника може розпочатися вже найближчим часом.