Міністерство інфраструктури України взялося за проведення відкритих кадрових конкурсів на посади керівників морських торговельних портів. Тільки протягом серпня завершилося три відбори: у ДП”Спеціалізований морський порт “Октябрськ”, Миколаївському та Білгород-Дністровському МТП. Цікаво, що за результатами конкурсу в директорських кріслах залишилися ті ж портовики, що керували держпідприємствами й до оголошення відбору.
Постійного керівника “Октябрська” Мінінфраструктури шукає з грудня минулого року. У січні 2016 року конкурсна комісія навіть назвала переможцем відбору Сергія Сєчкіна, керівника Білгород-Дністровського морського торгового порта. Та через судові заборони, влаштовані тодішнім очільником “Октябрська” Олександром Басюком, призначення нового директора не відбулося. На поведінку судді Ігоря Качура, який своїм рішенням зупинив завершення кадрового відбору, навіть звертав увагу міністр юстиції Павло Петренко. Та в Міністерстві інфраструктури вирішили не оскаржувати рішення судді, а просто скасували наказ про проведення першого відбору кандидатів на посаду директора спецпорту й оголосили новий відбір. У ньому переміг Руслан Олейник, який в “Октябрську” виконує обов’язки директора із липня 2016 року.
У конкурсі на посаду директора Миколаївського морського торговельного порту кращим серед десяти претендентів став Сергій Колтипін, який очолював держпідприємство до призначення відбору. За повідомленнями миколаївських ЗМІ, директор порту не збирався брати участь у конкурсі, а планував піти на пенсію. Та в останній момент змінив своє рішення – і переміг!
Конкурс у Білгород-Дністровському МТП не визначив переможця. Жоден із трьох кандидатів, яких допустили до відбору, не змогли переконали конкурсну комісію у перспективності своїх конкурсних пропозицій. Тому Сергій Сєчкін, у якого фактично відібрали перемогу в конкурсі на “Октябрськ”, продовжить урядувати в Білгород-Дністровському.
Та на цих портах Мінінфраструктури не зупинилося. Найближчим часом оголосять відкритий відбір нового директора Маріупольського морського торговельного порту, яким зараз керує Олександр Олейник. Найімовірніше, це трапиться вже у вересні. Як зазначила перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Юлія Ковалів, комісії, які мають знайти для Номінаційного комітету претендентів на директорську посаду, наразі лише розробляють критерії відбору.
Також у вересні можна очікувати оголошення конкурсних відборів на посаду директорів державних підприємств “МТП “Южний” та Скадовського МТП. Термін дії контракту керівника найглибшого порту країни Олександра Лагоші, який керує підприємством із червня 2010-го, закінчується 9 вересня 2016 року, а Карина Щеглова може повноправно управляти портом до 23 вересня включно. За словами заступника міністра інфраструктури Дмитра Роменського, наміру автоматично пролонгувати дію договорів відомства не має, тому на вакантні посади буде оголошено конкурси.
Отож, осінній сезон кадрових відборів директорів морських торгових портів обіцяє бути гарячим. Особливо важкого конкурсу слід чекати на посаду керівника найбільш прибуткового порту “Южного”, адже із акваторією Малого Аджалицького лиману пов’язана значна експортна активність десятків приватних та державних компаній.