Нові змінні: під кого налаштований відбір керівника аеропорту “Бориспіль”

Володимир Охотний
понеділок, 12 Вересень 2016, 15:41
0
Заяви на участь у конкурсному відборі генерального директора "Міжнародного аеропорту "Бориспіль" прийматимуться до 4 жовтня 2016 року /kbp.aero

Міністерство економічного розвитку та торгівлі України на початку осені оголосило конкурс на генерального директора “Міжнародного аеропорту “Бориспіль”. “Кадри” з’ясовують, чи має шанси закінчитися успіхом відбір гендиректора повітряних воріт країни.

Постійного керівника аеропорту не можуть обрати ще з 2014 року. На останньому конкурсному відборі навіть визначили переможцем Юрія Солончука, проте йому не судилося стати до керма.

Проведення нового конкурсу кілька разів анонсували представники різних міністерств. Формально аеропорт належить до транспортного відомства, але правом призначати керівника державного підприємство володіє Міністерство економічного розвитку і торгівлі. Наприкінці липня 2016 року перший заступник міністра економрозвитку Юлія Ковалів повідомила, що конкурс на посаду керівника аеропорту “Бориспіль” уже стартував й закінчиться у найближчі два місяці. Через тиждень міністр інфраструктури Володимир Омелян перехопив ініціативу й заплутав ситуацію заявою про старт відбору у вересні. Міністерство економічного розвитку та торгівлі усе ж відстояло своє право розпоряджатися долею стратегічного для економіки країни держпідприємства і заявило про розробку нових критеріїв, за якими кадрова комісія повинна обрати найкращу кандидатуру на посаду гендиректора. Саме через це, за словами Юлії Ковалів, оголошення конкурсу перенесли на вересень. Заяви на участь у відборі прийматимуться до 4 жовтня 2016 року.

“Кадри” порівняли вимоги до майбутнього керівника аеропорту, які висували перед учасникам конкурсу зразків 2015 і 2016 років. За формою вони змінилися суттєво, адже перший відбір проводило Міністерство інфраструктури. Тодішній міністр Андрій Пивоварський оголосив конкурси на директорські крісла в аеропортах “Бориспіль” і “Львів”, тому вимоги до здобувачів були спільними, а про якісь особливі критерії мова не йшла. Тепер же умови відбору стали жорсткішими.

У Міністерстві економічного розвитку та торгівлі хочуть віддати державне підприємство у руки професіонала зі щонайменше п’ятирічним досвідом роботи на керівних посадах у транспортній галузі. Така ж вимога була й на першому конкурсі. Однак тоді Міністерство інфраструктури запрошувало до участі в конкурсі фахівців, які мають відповідний досвід роботи у великих виробничих компаніях чи компаніях із потужним сервісним акцентом на клієнтах з В2В чи В2С секторів. Нині ж Міністерство економічного розвитку та торгівлі таку можливість виключає, обмежуючи відбір тільки фаховими транспортниками. Досвід керівництва саме авіаційним підприємством не є обов’язковим, але буде перевагою. Водночас від претендентів вимагають знання авіаційного законодавства та досвіду оптимізації виробничих процесів.

Загальні вимоги до кандидатів традиційні: вища освіта – обов’язково, англійська або інша мова та диплом з ділового адміністрування – додаткова перевага. Спеціальна опція для іноземців – готовність набути українське громадянство перед підписанням контракту. Звісно ж, у випадку перемоги в конкурсі.

Кандидати на посаду мають продемонструвати наявність таких компетенцій, як здатність управляти змінами, орієнтація на результат,  уміння налагоджувати ділові стосунки, управляти конфліктними ситуаціями, будувати команду і ділові навички.

Найбільших змін зазнала частина з обов’язками майбутнього керівника. Учасники попереднього конкурсу мали б розробляти стратегію розвитку аеропорту, перетворюючи його в міжнародний хаб; розробляти та реалізовувати комерційну стратегію для комплексного обслуговування авіакомпаній; збільшувати прибутки від неавіаційної діяльності.

Зараз першочерговим завданням для майбутнього директора “Борисполю” є залучення нових авіаперевізників, у тому числі лоу-костів, що повинно призвести до збільшення конкуренції в авіаційних перевезеннях в України. Водночас нікуди не поділися наміри зробити більш дохідними неавіаційний напрямок діяльності підприємства та розбудувати його інфраструктуру: оновити готелі, завершити будівництво паркінгу, забезпечити раціональне використання терміналів “F”, “В” тощо. Амбітні плани зі створення міжнародного хабу звузилися до рівня “вузлового аеропорту регіону”. Окремим пунктом у обов’язках для нового керівника “Борисполю” приписана координація діяльності з Міністерством інфраструктури. Вочевидь, саме з цього відомства найпильніше приглядатимуться до кандидатур нового гендиректора.

Залишити коментар