Третій за чергою тренінг “Нові кадри нової України”, організований Академією української преси та порталом “Кадри” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні, 21-22 лютого приймав “Кризовий медіа-центр. Миколаїв”.
Участь у заході взяли кореспонденти друкованих та електронних видань Миколаєва та Херсона, студенти та викладачі факультету журналістики Чорноморського національного університету імені Петра Могили, редактори та журналісти Миколаївської філії Національної суспільної телекомпанії України, представники громадських організацій.
Торік миколаївський регіон дав кілька потужних інформаційних приводів, пов’язаних із проведенням кадрових конкурсів. Насамперед – через відставки голови обласної державної адміністрації та низки керівників органів виконавчої влади області. Крім іншого, Миколаїв виявився першим містом, де був проведений відкритий конкурс на голову обласної державної адміністрації відповідно до Закону “Про державну службу”. Проте матеріалів на цю тематику вийшло небагато, хоча запит суспільства на інформацію про оновлення керівних кадрів дуже високий.
Про правові та організаційні засади проведення конкурсних відборів розказав керівник проекту “Кадри” Дмитро Гамаш. Одним із практичних кейсів, розгляд якого дозволив учасникам тренінгу спробувати свої сили, стала можливість бути членом кадрової комісії щодо відбору кандидата на посаду директора Державного бюро розслідування. Під час аналізу кадрових конкурсів акцент був зроблений на деталях, які допоможуть створити якісний журналістський матеріал.
“Розуміння умов проведення конкурсу, критеріїв, за якими відбирають кандидатів, особливостей прийняття рішень членами конкурсної комісії дозволяє журналістові фахово аналізувати відбір на відповідність головним засадам: відкритість процедури, рівність можливостей претендентів та прозорість ухвалення рішень”, – заявив Андрій Юричко, медіатренер, журналіст та викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка.
Для професійного висвітлення перебігу конкурсних відборів журналістам було запропоновано бази даних про кандидатів, розкрито особливості опрацювання інформації з реєстрів та біографій.
“Маючи такий інструментарій, ще на етапі відбору можна показати широкій аудиторії не лише компетенції та можливості претендентів на керівну посаду, а й мотиви їхньої участі у відборах. Так само можна більше розповісти і про членів конкурсної комісії”, – зазначив Дмитро Гамаш.
Перші два тренінги для журналістів було проведено у Львові та Одесі у січні-лютому 2017 року. Загальна кількість учасників вже сягнула шестидесяти осіб.