Олег Немчінов: “Кілька конкурсів закінчилися без визначення резервного кандидата, бо нема з кого вибирати”

Дмитро Гамаш
середа, 26 Квітень 2017, 17:33
0
Державний секретар Міністерства молоді та спорту Олег Немчінов (праворуч) прийшов на державну службу у 1999 році / koda.gov.ua

Переможець конкурсного відбору державного секретаря Міністерства молоді та спорту Олег Немчінов два тижні тому приступив до виконання обов’язків за посадою. Хоч розпорядження про призначення Кабінет Міністрів видав 21 лютого 2017 року, наказ Мінмолодьспорту з’явився лише 10 квітня. До цього обов’язки державного секретаря міністерства виконував директор департаменту економіки, фінансів та інвестицій Юрій Музика.

 

За час між урядовим призначенням і прийняттям посади у міністерстві Олег Немчінов звільнився з військово-цивільної адміністрації сіл Комінтернове, Водяне та Заїченко Волноваського району Донецької області, керівником якої змагався у конкурсах на посади державних секретарів трьох міністерств. Також припинив дію контракту із Державної прикордонною службою, офіцером якої брав участь в Антитерористичній операції у Донецькій та Луганській областях.

Розмовляємо у робочому кабінеті першого заступника міністра молоді та спорту України Ігоря Гоцула. У власний кабінет Олег Немчінов переїжджає за кілька днів.

– А в приймальні сидить помічник іще одного заступника, який зараз у відрядженні. Свого помічника я, знову ж таки, не маю. Але це робочі моменти, з якими стикалися більшість державних секретарів, які прийшли у міністерства “не з системи”, – каже Олег Немчінов. – У міністерстві зараз режим бюджетної економії, бо ми воюємо на Сході з агресором. Тому ми не можемо роздувати штат, закуповувати авто чи робити ремонти приміщень. Патронатна служба залишилася за міністром. Усі решта чиновників обслуговуються відділом забезпечення роботи керівництва.

Які кроки на посаді вже встигли зробити за ці кілька тижнів?

– За кілька днів до Великодня встиг познайомитися із працівниками міністерства, з проблематикою поточної діяльності. Зараз продовжую ознайомлюватися з роботою установ, які підпорядковані Мінмолодьспорту. Щодня – по одному державному підприємству. Насамперед відвідав ДП “Атлет”, бо в Палаці спорту відбувається чемпіонат світу з хокею. Також відвідав НСК “Олімпійський”, “Арену Львів”. Познайомився з роботою нашої найбільшої структури “Укрспортзабезпечення”.

Керівника ДП “Атлет” призначили минулого року за результатами конкурсу. Більшість робіт із підготовки Палацу спорту до проведення чемпіонату світу з хокею державне підприємство виконало за власні кошти. Це величезний шмат роботи. Також у Палаці спорту на дуже високому рівні пройшли змагання з футзалу. Гадаю, на конкурсі обрали гідного директора.

Як минає робочий день державного секретаря?

– Робочий день починається о 9-ій. Трапляється, приходжу раніше і, якщо є потреба, то працюю й після 18-ї. Але це, вважаю, не зовсім правильно, бо майже не залишається часу на інші питання, на сім’ю, на громадську роботу. Наприклад, у Федерації легкої атлетики я зараз зосередився на роботі двох комісій: розвитку федерації та незаконних виступів атлетів на окупованій території Криму.

Квартиру в Києві винаймаю. На роботу дістаюся у метро. Жодного службового авто наше міністерство не має. Власне авто я продав у 2016 році перед другим відрядженням на схід України, але в у мене є ще “Запорожець” 1979 року випуску. Щодо нього мені довелося  пояснення писати для членів Кабінету Міністрів перед голосуванням питання про моє призначення на посаду державного секретаря.

З якої причини?

– Я прийшов на державну службу в 1999 році й із того часу декларую “Запорожець”, який отримав у спадщину після смерті батька. Але спецперевірка виявила, що це авто у базі даних МВС не значиться. І ось Кабмін 21 лютого, моє питання у порядку денному, а я пишу пояснення: в якому році батько помер, в якому році нотаріус оформив заповіт, що цим транспортним засобом перестав користуватися ще до 2000 року. “Запорожець” той у Львові, у гаражі стоїть. Поставити акумулятор – можна їхати.

До перемоги у конкурсі на посаду державного секретаря Міністерства молоді та спорту ви ставали резервними кандидатами за результатами аналогічних відборів до міністерств внутрішніх справ та тимчасово окупованих територій.  А до того  змагалися за посади державної служби?

 – Так, я тричі ставав резервним кандидатом – у конкурсах на посади державних секретарів і керівника Волноваської райдержадміністрації. До слова, на засіданні державних секретарів першими, хто привітав мене з призначенням, були Олексій Тахтай та Сергій Злакоман – переможці конкурсів на посади державних секретарів МВС та МінТОТ. А в конкурсі на посаду керівника Волноваської РДА у вересні 2016 року мені забракло буквально сотих бала для перемоги.

Не шкодую про участь у цих конкурсах. Це насправді непросто. На трьох тестуваннях я набирав 31 бал, а за 32 бали вже дають найвищу оцінку. Ситуативні завдання були не лише різні – різнилися також принципи оцінювання. Не кажучи вже про співбесіду. А я, до речі, на кожній з трьох співбесід у конкурсах на посади державних секретарів набирав найбільшу кількість балів.

Участь у конкурсах на посади державних секретарів ви брали у статусі керівника військово-цивільної адміністрації сіл Комінтернове, Водяне та Заїченко Волноваського району Донецької області. Перед призначенням на цю посаду проходили спецперевірку?

– Звісно. Очолити ВЦА мені запропонували у квітні 2016 року. Мій колега Сергій Попов тоді став заступником голови –  керівником апарату Донецької облдержадміністрації. Він також курував питання адміністративно-територіальної реформи, створення об’єднаних територіальних громад. А Волноваський район на Донеччині зараз є найбільшим в Україні, бо до нього приєднали всі населені пункти, контрольовані нашою державою, Новоазовського та Тельманівського районів. У Сартані було заплановане створення об’єднаної територіальної громади, до якої мали увійти села з “сірої зони” та Сартана й Талаківка як селища Маріуполя. Але через окупацію Комінтернівська сільрада не встигла прийняти рішення про  приєднання до ОТГ. Щоби запустити процес об’єднання, Сергій Попов і запросив мене на посаду. Держприкордонслужба погодила це призначення, почалася спецперевірка.

Адміністрацію довелося створювати з нуля, без штатного розпису і копійки заробітної плати. Треба було розблокувати рахунки Комінтернівської сільради, які встигли перевести з Новоазовська у Волноваху.

Що ви змінили б у проведенні конкурсів на посади державної служби? 

– Гадаю, слід частіше проводити ротацію тестових завдань. Відповіді на 400 запитань можна вивчити. І я сам бачив на конкурсі, як кандидати набирали 40 балів, але не впоралися із розв’язанням ситуативного завдання, бо це творча робота, яку не визубриш. Люди не мають чіткого розуміння завдань на цій посаді. Скажімо, державний секретар Мінмолодьспорту не займається молодіжною політикою, олімпійськими видами спорту чи національно-патріотичними вихованням. Він розробляє заходи для реалізації відповідних політичних рішень міністра і Кабінету Міністрів.

На ваш погляд, мотивація йти на державну службу є достатньою?

– Ні. Кілька конкурсів закінчилися без визначення резервного кандидата, бо нема з кого вибирати.

Людей, які могли би реалізуватися на посадах державної служби і принести користі державі, чимало. Але бракує мотивації з боку самої держави. Ідеться про зарплату, якої має вистачати не лише оплату житла, а й на проживання.

Чи планується проведення конкурсних відборів керівників інших державних підприємств, які підпорядковані Мінмолодьспорту?

 – Я виступаю за проведення конкурсів на посади. Для цього, можливо, буде переглянутий персональний склад конкурсної комісії, яка обиратиме кандидатів.

У більшості керівників наших державних підприємств терміни контрактів ще далекі до завершення. На “Укрспортзабезпечення” чекає великий аудит. У цієї установи чимало майна, багато об’єктів зараз перебувають на тимчасово окупованій території. Ми зацікавлені в тому, щоби провести аудит і отримати якісну картину того,  у якому стані наше державне підприємство.

Зараз обираємо керівника Державного інституту сімейної та молодіжної політики. Це, до речі, одне з моїх завдань на посаді в найближчі три місяці, поки триватиме випробувальний термін.

Які ще завдання поставили перед державним секретарем?

 – Разом із проведенням конкурсу на посаду керівника ДІСМП їх чотири. Маємо ввести в експлуатацію споруду державного підприємства “Український художньо-спортивний ансамбль “Балет на льоду”. Третє завдання – реалізовувати положення Стратегії сталого розвитку “Україна-2020”. І четверте – загальна реалізація пріоритетів діяльності міністерства на 2017 рік. Тому в мене наразі немає плану на рік, є план на три місяці.

Залишити коментар